dissabte, 27 de juny del 2009

Mariachisme 1000 (o 2000), Northern soul la lluna


Finalment no he anat a la mani mariachi ni a prendre el sol a la terrassa. Hem estat fent birres i política amb EiP. Entre pistolers cibernètics la sintonia política és fàcil.

Això de l’Acte de Sobirania, ara sí que crec que es deia així la mariachada, ha aplegat una xifra variable d’assistents, uns 1.000 (o 2.000) segons Vilaweb, i segons també em diuen el meu germà i la meva mare, que sí que hi han anat.

Diuen les cròniques, a més, que s’ha escridassat als diputats que han sortit a rebre la convocatòria.

Mireu, què voleu que us digui. Tant de bo haguessin estat els 20.000 que dèien volien convocar. De debò. Que jo no m’hi sentís implicat no vol dir que no me n’hagués alegrat –i sorprès, és clar- que hi hagués hagut 20.000 patriotes que decidissin mobilitzar-se fins i tot en una cosa com aquesta.

Apa, doncs ara ja està. Com dèia Zutzwang en un magnífic comentari al meu post anterior: “Es hora de concentrar les forces en allò que pot ser efectiu. Si una manifestació de quasi un milió de persones no va aconseguir canviar absolutament res, no cal que ens hi escarrassem més. Ja només cal preparar la batalla definitiva. L'objectiu : una candidatura independentista guanyadora!”

Perfecte, no es pot dir més clar ni amb menys paraules. Realment un comentari espectacular, per a emmarcar.

Mireu, quantes signatures més volem recollir per anar fent? Jo vaig participar molt activament en la campanya pro-seleccions catalanes que va arribar a recollir més de 600.000 signatures! I què? Res. Estic cansat de fer el mariachi. Ara cap aquí, ara cap allà, ara signa aquí, ara signa allà, ara afegeix-te a aquesta causa, ara afegeix-te a aquesta altra (la caca aquesta que diu el gran Dessmond rebem contínuament via Facebook, hororós!).

Ara, avui, escridassen als diputats, pobres, que han tingut com a mínim la deferència, el gest, d’aparèixer, de donar la cara. Això no té cap sentit. Sobretot quan s’ha callat com uns putes en tot aquest temps. Ara ens posem esplèndits? Després que Esquerra porti practicant l’entreguisme als espanyolistes durant més de 6 anys? Ara ens fem els ofesos? però si fa molt temps ja que els hauríem d'haver escopit pel carrer. Ara ens posem esplèndits i ens mostrem atònits?

Però és que a més a més, a què estem jugant? Quina tonteria és això de la ILP? I ho dic així de clar perquè ja ho vaig dir en el seu moment. Aquesta proposta era una autèntica tonteria. Em sap greu per molta gent que hi ha estat al darrere i que m’estimo molt. Però això era una autèntica tonteria.

Al magnífic llibre “L’art de la guerra”, del general xinès Sun Tzu, escrit sobre el 400 adC, i ara ho cito de memòria, diu que el mal general no és qui perd una batalla, sinó qui envia les seves tropes a una guerra perduda.

I la batalla de la ILP estava perduda d’antuvi. A la mesa del parlament, al TSJC, al govern espanyol. Què més dóna? Ara surt el gran Ausàs, aquest que ha anat de derrota en derrota fins a la conselleria final, i diu que amb la nova llei de consultes això s’arreglarà. I una merda! Però com ens poden prendre per imbècils d’aquesta manera?

Seria interessant que tots plegats deixéssim d’autoenganyar-nos i, encara més, d’enganyar o intentar enganyar el personal. I això va per l’Ausàs, evidentment, però també pels promotors de la ILP.

Què volíem? Fer això tan marxista de “fer entrar en contradicció”. Era això? Que la cambra decidís el que no podia i que després això es parés a un puto jutjat o al govern espanyol? És això? Estètica?

Perquè pel que fa a continguts, jo sí que estic flipant de veure les cares de sorpresa que tot plegat ha implicat. Collons! Però és que ens estem tornant bojos? És que els barrets de mariachis són una mena de burka que impedeix veure el que està passant cada dia? Ara ens fem els sorpresos? Ara descobrim aquesta Esquerra mamporrera dels sociates, aquests traïdors capaços de donar la Generalitat al PSOE? Ara descobrim CiU i el seu cagadubtisme i altres cagamentes?

Doncs bé, aquí ho tenim, Mariachis 1000 (o 2000), Northern Soul la lluna.

Perquè si anem mirant al terra permanentment, si anem amb les nostres cosetes, amb els milers de fulls de signatures, amb el recompte de taüts, enterrats i proclamats, amb el lliri a la mà, amb la cosa aquesta tan mariachi de cantar-nos lo guapos que som i després al desamor (això als mariachis se’ls hi dona la mar de bé, és el gran tema del seu repertori), doncs aquest és el resultat. Tan previsible com letal per a les aspiracions del nostre país.

Per això jo, ja ahir, apostava per la lluna. Sí senyors. Volem la lluna. I no volem res més. I no em vull entretenir amb res més. Prou plataformes, prou signatures, prou proclames, prou manifestos, prou matisació, prou espectacle mariachi!!!!

Volem la lluna. Només volem la lluna. Volem els nostres somnis. Volem la nostra llibertat. Vull una candidatura independentista guanyadora, i de gent normal, d’aquesta gent que no ens volem passar la vida demanant perdó per existir o d’estar recollint signatures per fer veure que existim.

Avui, Mariachis 1000 (o 2000), Northern Soul la lluna.

Visca el somni! Visca la terra! Som-hi!

12 comentaris:

  1. Totes les actuacions NO controlades per els partits polítics amb representació parlamentària , sumen.
    Anem en la mateixa direcció......per cert , hem compartit mani amb en Joan Carretero que hi era present. Tots anem agafant posició amb noves eines , els que feu els blogs , RCAT , plataformes ciutadanes ......el camí esta traçat......salut i independència

    ResponElimina
  2. Molt bé, molt bé.

    Doncs ja ens hi trobem, company.

    Per cert... el per cert del teu comentari sobra... ja ho vaig dir al post d'ahir que RCat ho tenia anunciat al seu web. I com he dit, també hi ha anat el meu germà i la meva mare... I molta altra gent que m'estimo i/o aprecio i/o respecto moltíssim.

    Però jo ho veig així. Agradi o no. Així ho veig i ho dic.

    Ampli espectre a tope, je je je!

    endavant!

    elies

    ResponElimina
  3. No puc estar més d'acord amb tu. Al facebook dec estar apuntat a més de 100 grups que reivindiquen o la independència o les seleccions catalanes, o el català oficial a Brussel·les...i fa cosa de dues setmanes que no me n'apunto a cap més perquè n'estic fins als collons. Sobretot quan molta gent de la que munta aquests grups és propera a Esquerda o no vota per passotisme.
    QUE ELS HI DONGUIN PEL CUL.
    Com va dir en Sostres: a les properes eleccions el bipartidisme útil és el de CiU/Reagrupament...i lo de CiU, que és la meva opció política, té data de caducitat més o menys propera, perquè, com també diu avui en Sostres "Ja som grandets per seguir votant unionistes".
    Salut i Independència!!

    ResponElimina
  4. Malgrat tot, Elies, coincidim en més coses de les que tu et penses.

    Només que jo em nego a fer de nyú i que se'm mengin els cocodrils per passar sempre pel mateix camí...sabent que hi ha cocodrils.

    ResponElimina
  5. Quina rao tens noi, tinc la mateixa sensacio, plataformes, plataformetes, manifestacions, plantades i al final que?? No se si tot aixo ajuda a conscienciar la gent o nomes es una perdua d'energies. Despres de la mani de l' 1-D la gent va correr a votar sociata.

    ResponElimina
  6. Es cert., l'única manera d'assolir un objectiu polític - en aquest cas l'independència- és a través de la política i per tan d'un partit polític que tingui representació parlamentaria i quanta més tingui, millor. El dia que el parlament de Catalunya vulgui per majoria la independència i la vulgui sense cap mena de dubte, el dia que això passi, l'estat Espanyol no podrà fer res per evitar-la....saludus i la dita del xinès, molt bona...

    ResponElimina
  7. Quanta raó que tens, Elies.

    Ara tocar treballar de valent per aconseguir resultats de veritat.

    A l'Alt Urgell ja hem constituït l'assemblea.

    ResponElimina
  8. Bon escrit.
    Deixarem de fer el mariachi el dia que tinguem una majoria absoluta de diputats que vulguin la indepnedència. Fins llavors anar passejant-nos pel carrer, recollir firmes o cridar botiflers als polítics catalanistes no serveix de res.
    El gest més important, encara que pugui estar bé manifestar-se per alguna cosa que creus justa, és anar a votar. Jo no falto hi falto mai, intentant votar el que pugui ser millor per Catalunya. A les pròximes espero no faltar-hi i poder votar una opció plenament independentista.

    ResponElimina
  9. Bona nit,

    Aquest es el furiós (l'article) que m'agrada. Es evident, no estaré 100% d'acord (sóc una mica pere punyetes, ha ha), però al 98% si.

    Jo vaig qualificar la gestió de la iniciativa de la ILP de pell de plàtan i m'hi ratifico.

    L'autoestima col.lectiva creix quan es guanya. Encara que siguin victòries en temes no decisius. Però victòries. Ens calen victòries. Ens cal guanyar. I que el balanç victòries/derrotes sigui de 3 a 1 , com a més petit. I fer alguna cosa per a perdre nomes s'escau en moments històrics de dictadura, com a senyal d'existència.
    Plantejar, encara que es tingui raó, derrotes només contenta als qui mai faran res, i volen sentir-se amb la conciència tranquil.la. I han oblidat que lluitar, fer acció, i fer victòries, encara que siguin petites, això si que son espurnes que romanen.
    Gràcies, Elies, gràcies.
    Cordialment,
    Andreu

    ResponElimina
  10. La ILP era per aconseguir el que s'ha aconseguit, que un grup cada vegada més nombrós d'independèntistes de CDC estripin el carnet i s'apuntin a reagrupament.
    Certes persones necessiten , per desgràcia en aquestes alçades, proves feacents que l'actual direcció de CiU, mai apostarà per la sobirania plena de Catalunya. D'ERC ja no queda cap dubte amb tot el que ha passat darrerament, peró de CDC fa falta encara alguns casos més com la ILP per fer obrir als ulls a aquest independèntistes que havien sortit del foc per abarçar-se a les brasses o s'havien fet un falç miratge de que CDC era independentista veient com de malament ho feia ERC.

    Le meva humil opinió és que no té perquè ser incompatible la mobilització de la xarxa sobiranista amb la pràxis política, el que cal és actuar intel·ligentment amb els dos fronts a l'hora.

    ResponElimina