dijous, 4 de juny del 2009

Mal bitxo... (reflexions en el sopar commemoratiu del Corpus de Sang)

Arribo del sopar commemoratiu del Corpus de Sang convocat per l’associació patriòtica Catalunya 1640, on s’ha lliurat la medalla Pau Claris a l’escola Bressola.

El sopar ha anat molt bé. I hem compartit taula amb companys reagrupats i d’altres que a partir d’avui es reagruparan, je je je.

Tanmateix, enmig el panagíric llaudatori dels intervinents, jo em sentia estrany. Em sentia amb pensaments perversos. És clar, al sopar hi havia tot de gent de l’establishment d’Esquerra (tots amb càrrec!), que els veies tot ufanosos parlant de coses que ja han oblidat en la seva vida política. I a mi m’ha començat a venir al cap, per il·lustrar el meu estat d’ànim, la cançó “mal bicho” de la mítica banda argentina Los Fabulosos Cadillacs

No és un sentiment que em resulti estrany… la meva mare sempre parla de mi, en relació als meus germans, com el que sóc més mala persona. A la pobra de la meva mare, a la santa de la meva mare, sempre li he fet por, en un sentit d’imprevisible. Crec que sempre l’ha atemorit el que sóc capaç de fer. A mi també. A mi també m’atemoreix el que sóc capaç de fer.

Bé, tot aquest circunloqui és per acabar dient que sí, que sóc un mal bitxo. Que tinc pensaments de mal bitxo. I que això no m’espanta, però que de vegades em fa por que espanti els meus companys de lluita.

Reagrupament ha fet una opció molt clara, i així es remarca permanentment, d'“oblidar-se” d’Esquerra. De fet, d’entre els milers de patriotes que s’estan apuntant a Reagrupament, el 70% no prové d’Esquerra (pel que fa a militància). I jo ja estic d’acord, amb aquesta manera d’abordar el nostre futur polític, la construcció del nostre projecte polític que ens ha de dur, de manera definitiva, a la independència.

El que passa és que com sóc un mal bitxo, no me’n puc estar de tenir pensaments poc constructius. Penso que el que ha fet Esquerra, la seva direcció i tots els que l’hi donen suport és tan greu, és tan patriòticament inadmissible, és una traïció tan descomunal, tan vergonyosa… que el seu crim no pot quedar impune.

Ho vaig dir en un sopar de l’incansable Dessmond: el que ha fet Esquerra mereix (i sense voluntat de frivolitzar, demano excuses anticipadament si algú pensa que frivolitzo), un Nüremberg català, un judici sumaríssim per ventilar les responsabilitats en aquesta traïció sense precedents que implica el que ha fet Esquerra, la seva direcció, i els que hi donen suport.

Hom no pot fer el que han fet, hom no pot ensorrar el país com ells ho fan, hom no pot haver atorgat el poder al pitjor enemic que té Catalunya, els sociates, i sortir-se’n com si res. No. Això no pot ser. I sí, sóc un mal bitxo, tinc aquests pensaments i tinc set de justícia.

Ara, quan les coses estan com estan, i ho estan després de 6 anys de tripartit infecte, quan el país no pot caure més baix, quan la direcció d’Esquerra i els seus sequaços han dilapidat tot el capital de les sigles… que encara n’hi hagi que en nom de no sé què... encara els hi doni suport és per acabar en un Nüremberg.

Acceptaré l’eximent d’estat d’alienació mental transitòria. Però poca cosa més. Evidentment no acceptaré càrrec com a atenuant.

Per tot això, i per donar un toc final d’actualitat a aquest post, jo no votaré a l’Oriol Junqueras, i per això he intentat desanimar a tothom que m’ho ha demanat, que ho fés, inclòs al mateix Oriol Junqueras, a qui vaig advertir de la gravetat de ser candidat d’aquesta xusma de la direcció d’Esquerra. I a qui, després que m’expliqués els seus arguments d’hiperbona persona per acceptar ser candidat, vaig demanar que renunciés a la candidatura després de l’intent d’expulsió d’Esquerra de la gent de Reagrupament, ja que el que estava passant trencava de socarel tots els arguments de bonisme que havia fet servir per a justificar-me que acceptés ser candidat. El seu silenci davant aquesta cacicada dels caragirades de la direcció d’Esquerra és dolorosament còmplice.

Em va dir que ni volia ni podia, renunciar a ser el candidat. Doncs bé. Jo ja ho he dit i ho reitero: votar al bo de l’Oriol Junqueras és votar més tripartit, és votar Montilla, és votar i avalar l’actual botiflera direcció d’Esquerra. Que ningú no s’enganyi. Com dèia el mite Johan Cruyff “un palomo no hasse verano”. Que l’Oriol Junqueras sigui un patriota contrastat i una bona persona, no implica que votar-lo sigui votar per una bona opció. Ans el contrari. Actua de testaferro, d’interposat, de la pitjor direcció que mai ha tingut Esquerra. Es fa còmplice, amb la seva candidatura, dels comportaments més sectaris que mai s’han vist a Esquerra.

I el que és pitjor de tot, amb el seu silenci, amb les seves apassionades diàlectiques sortides endavant, soflames, ignorant tot el que està passant, s’està enganyant a ell mateix i està enganyant la gent. I això també em fa mal.

L’Oriol hauria pogut ser un heroi de la regeneració. I ha triat ser un testaferro de la putrefacció, del règim corrupte del tripartit. Per això jo no votaré Junqueras ni he recomanat a ningú que ho faci.

I dient tot això sento dolor. Però no puc deixar de dir-ho. No em vull sentir buït per trair les meves idees per donar suport a un amic per a una causa que va en contra de tot el que penso. Sí. Tot plegat ens fa sentir buïts. Però cal dir a les coses pel seu nom. Cal assenyalar amb severitat les línies morals, les fronteres que no pensem creuar mai. I lamentar que hi hagi amics que ho facin, per més bones paraules que facin servir.

Los Fabulosos Cadillacs tenen una altra cançó molt adequada per a aquesta situació: Vasos vacíos…

Visca la terra, mori el mal govern!

19 comentaris:

  1. Així no votaràs? Votar en Tremosa et sembla totalment descartable?

    ResponElimina
  2. no he dit enlloc que no hagi de votar.

    elies

    ResponElimina
  3. Benvolgut Elies furios,

    I...d'aquest 30% que segons tu...i Reagrupament... prové d'Esquerra, no hi ha d'aver un Nurenberg?...Els perdonem sense haver complert els principis bàsics del catolicisme pel perdó dels pecats que son la confessió, el proposit d'esmena, el complir la penitència i el restaurar els danys produits?...els perdonem sense més?.

    Alguns...molts o pocs...no serán com les rates que abandonan el vaixell que s'esfonsa?.

    Creus que en aquest 30% hi ha "ganduls, trepes i frikis" com els que denunciaba en Puigcercós?

    O no, o tots son patriotes de pedra picada...que han necessitat quasi sis anys per adonar-se de la tragèdia.

    I...qui pot assegurar que "només" son un 30%.

    Bé, ja saps alló de que gat escaldat de l'eigua freda fuig, no és que vulgui ser inpertinent, només son "cabories" que em passen pel cap.

    ResponElimina
  4. Benvolgut Elies,
    Ja serà l' electorat en massa qui posi cadascú al seu lloc. La Història ja els jutjarà. El sociatisme els acollirà si els deixem que tinguin on acollir-los.

    Benvolgut Josep,
    RCat no s' ha despertat pas ara. Ni és ara que vegi la llum. Existeix, públicament, des del 14 de febrer del 2007, com a corrent intern dins d' ERC molt critic amb l' estratègia de la direcció. No ja amb el segon tripi, que sobretot, sinó d' ençà de l' abstenció al Senat per part d' ERC amb l' estafatut. És a dir de fa més de tres anys! Quan un Carretero conseller va titlar zapatero d' embusterot i el govern de dragon khan, a part de demanar activament que es consultés a la militància el sentit del vot al referendum estatutari.
    Redreçar ERC i renovar-la era la voluntat, l' expulsió d' en Carretero i la voluntat dels reagrupats, naturalement consultats, n' ha precipitat la constitució del col.lectiu com associació. Ja fora d' Esquerra.
    Tot s' ha fet amb la màxima transparència, a la xarxa, i has tingut oportunitat de seguir-ho fil per randa. De fet, em consta que ho has seguit i fins i tot diria que hi has fet aportacions interessants.
    Salut i independència,
    Cesc.

    ResponElimina
  5. Ho sento Cesc, no respons a les meues preguntes i em deixas anar una perorata que ja me la sé.

    Homé Cesc!, que jo, la lliçó ja me la tinc ben apresa, i quant sigui el moment, ja decidiré qué he de fer, però no será avants de que s'aclareixin tots els meus dubtes (que segur que és quelcom d'intrascendent pels demés...però no per mi) i deixi de trovar-me a ex ERC (no ho dic per tu, ja ho saps), volent allissonar-me en les bondats de la "bona nova".

    ResponElimina
  6. P.S.

    Benvolgut Cesc,

    Al Directe.cat possaren una noticia referida al acte de les Cotxeres de Sants diguent que en Carretero cercaba locals i "agents comercials".

    Tu i jo sabem que no és bo ser venedor d'una marca i de cop i volta passar a vendre la marca de la competencia amb la que te les havies tingut fins a les hores...i saps que sé de qué parlo.

    Per tant, si cerca "agents comercials"...que no provinguin d'Esquerra...si us serveix de consell...i amés, en aquest cas, gratuït.

    I aixó te força a veure amb lo que us he escrit avants...encara que no tot.

    ResponElimina
  7. Així, Elies, així. Ens pots passar a tots per les armes (com la que il·lustra el teu bloc), fer-nos un Nürnberg 2 i erigir-te en Déu Nostre Senyor el dia del Judici Final, si així et plau. Sang! Que tremoli l'enemic, encara que me l'hagi d'inventar!

    Però no oblidis que com més altes són les expectatives, més dura serà la caiguda. Ja veurem fins on i fins quan aguanteu els reagrupats quan us toqui entrar a la política real i fer el que dieu que s'ha de fer. Ves fent fotos i prenent bona nota de la gent que t'envolta a data d'avui, que segurament els hauràs de jutjar i executar al Nürnberg 3. Que això, ser l'espasa flamígera que decideix i executa la justícia divina, inflat d'Orgull i posseïdor de la Veritat (la De Debò, l'Eterna) és la teva vocació.

    Vigila que prendràs mal, xiquet...

    ResponElimina
  8. Benvolgut Josep,
    El 30% d' ERC ja l' érem fa un any al Congrés.Bé, un 27%. A la Conferència Nacional érem un 21%. Per tant, ni tots els reagrupats s' han associa't encara. Allà érem 2700 d' un total de 10.000 i a RCat 600 d' un total de 1800. N' hi ha 2100 pendents o no, com vulguin.
    Els trepes, ganduls i freakies a qui es referia en Puigcercós segurament encara els tenim sondats a... l' administració, com ell mateix especificava.
    Molts potser sí que quan se' ls acabi la bicoca cauran del cavall, de moment som els que som provinents d' ERC un terç del total. Els altres dos terços són gent nova, independentistes aliens a l' E, que com ja va passar al Congrés el recolzament extern va ser important. Recordes els B*?
    La transversalitat tampoc és sobrevinguda.
    També hi afegiria que si jo fos un tipus amb voluntat de parasitar o simplement administrar recursos públics, no hagués anat a petar a RCat, hi ha qui té moltes més possibilitats de bufar cullera...pensa que el PSZz és, ara mateix, l' oficina de col.locació més gran d' Europa. És a on penso que aniran a parar molts d' aquests "patriotes" de poltrona.
    salut i independècia,
    Cesc.

    ResponElimina
  9. Cesc...cal que cada vegada que escric quelcom de la ex gent d'Esquerra faci un esment excloent-hi?...

    I continuas fugint d'estudi, torracollóns!. Amb mi ja saps que aixó no et serveix de res!.

    ResponElimina
  10. Benvolgut Josep, et recomenaria la lectura d' en Guillem Pujol que recull la Mirada per entendre el que ve a dir el Directe.
    Respecte els números que preguntaves penso que t' ho he fet ben clar. No cal que m' excloguis només a mi, pots fer-ho amb la resta.
    Salut i independència,
    Cesc.

    ResponElimina
  11. Hola,

    No intervinc mai però haig de dir que al sopar estaven convocats tots els diputats (Parlament i "congreso") i regidors de Barcelona de CiU i ERC. Només ha vingut la diputada M. Mercè Roca d'ERC i el diputat Josep Rull de CiU, a banda de dos regidors d'ERC de Barcelona (de tots els altres ni se sap ni se'ls espera). La resta de gent que ha vingut al sopar són gent que ha vingut a les darreres convocatòries o actes. Els que no han vingut és perquè no han volgut o no han pogut.

    Xavi Alcalde
    president de l'Associació Patriòtica Catalunya 1640

    ResponElimina
  12. Benvolgut Cesc.

    Com ja saps, perqué ens coneixem, jo no represento a ningú, sempre sempre sempre parlo a titol personal.

    T'excloc de les consideracions que faig sobre molts reagrupats que provenen d'Esquerra perqué et conec i se com ets (una excelent persona...massa), i a altres, no els excloc perqué també els conec, oi que m'entens?.

    El que esteu fent amb Reagrupament, és que demaneu professó de fé. Hi ha una dita que diu que qui no creu en Déu acaba per creure en qualsevol cosa...jo no crec en Déu, però no vull ser un exemple de lo que diu la dita. Jo no crec en qualsevol cosa. Creuré en Reagrupament i en Carretero quant ho cregui convenient, i aixó no passará mentres que no es compleixin algunes premises, i una d'elles és que ja no existeixi el tripartit.

    El tripartit de la misseria és el que m'ha portat fins aquí, i mentres existeixi, res ni ningú em fará variar ni un grau el meu rumb. Quant hagi arribat a bon port, después de reparar la nau, ja veurem qué cal fer.

    I aquesta és la meua opció personal, que no cal que sigui compartida, però...com que és la meua, la defensaré tant com em sigui possible. Només demano que, sent una opció que he pres des del que considero el meu patriotisme, la respecteu.

    Només espero que als qui aprecio, no us ho prengueu malament.

    Cordialment.

    ResponElimina
  13. Benvolgut company Elies

    tu no ets un mal bitxo, el que tu ets és un home just i prou.

    Però en aquests moments, penso que hem de ser forts. Hem de mirar endevant i construir una candidatura d'ample espectre que proclami la independència al Parlament. No oblidem, no, això mai, i quan arribi el moment, demanarem responsabilitats a l'executiva d'E.
    Però ara, concentrem-nos amb la nostra lluita i estic segur, que el poble, posarà en el seu lloc als qui considerin que han perdut tota credibilitat i han donat les institucions de Catalunya a l'enemic.

    Visca la Terra, mori el mal Govern!

    Endavant les atxes!!

    ResponElimina
  14. Aquí l'únic Nuremberg que cal fer és jutjar tant la primera fornada de feixistes que van donar el cop del 36 com la segona fornada que el van validar el 78.

    ResponElimina
  15. Manel... que és poesia! Pura metàfora... no ho agafis al peu de la lletra, je je je

    sicari anònim... si ens convertim en uns xupapolles sociates com vosaltres en parlem, però espera't assegut i pren precaucions, que amb aquests quinquis que entren i surten de la presó per temes de corrupció o GAL no se sap mai

    Elies

    ResponElimina
  16. Amics, companys,

    No puc dir que assisteixi a aquest espectacle freeky per a riure o posar-me content, però em dona la sensació que la primavera està alterant masses sangs.Tornen els anònims amenaçants, les paraules gruixudes, el tó apocalíptic més que èpic i, sobretot, les capelletes i/o sectes personals.Si ho diu en Pepet, com es amic meu, es collonut. I si el mateix ho diu a un altre bloc el Joanet, que no es gens amic meu, ans al contrari, el poso a parir mones amb síndrome de daus. Típic de les baralles cainites, de la terra baixa, dels calabresos. Uns diuen que la possible altra cosa, que encara no ha sortit a la llum ni ha parit la mare, li recorda molt el que li han explicat sobre el naixement de CDC i un altre recorda la seva petició , metafòrica, d'un judici de Nuremberg (quan no tenim ni forces d'ocupació que no siguin les espanyoles, ni èxercit propi, ni justifica pròpia, ni...). Jo puc desmentir totalment (al 100%)la similitud apuntada amb el que va passar el 73,74,75 a la prefamilia convergent.

    A mí, si us he de ser sincer, i amoïnat una mica, el que em recorden els saraos digitals aquests es a l'escissió i naixement del PI, d'en Colom i Rahola, i els seus., i a les repliques i linies d'actuacio i propaganda matxacona dels villaroelistes que quan ja foren rics se n'anaren a fer-se calabresos. Estem al segle XXI, en un marc formal de llibertats i de rebuig total de les violències, em sona tot a deja vu, i deja fracassat. Ho sento, i em sap greu. Però les sensacions són aquestes. I la grandiloquència, seguint la linia implantada pel Carod col.locador de germans.I nosaltres proclamarem la indepèndencia al Parlament. Ja estran escrivint-se els articles de la Viquipèdia que en deixaran petjada. Potser obtindran 68 escons i majoria absoluta? O ho proclamaran 3 ó 4 als jardins de la Ciutadella, al Parlament, però al davant, no a l'hemicicle. Tambè sera metafòric, suposo. Altrament si em quedaria molt i molt preocupat. Però amb metàfores tant grosses i sonades,compte, que aixi va començar i va triomfar internament en Carod.

    Jo no hi era, però molts de vosaltres sí, i, caram, heu trigat molt i molt i molt de temps en adonar-vos de com eren de debó aquells trepes.Millor tard que mai.Però, si us plau, us suggereixo que deixeu les metàfores grosses per quan hi hagi representació parlamentària. El blat no està ni collit, ni "cosexat" ni al sac ni ben lligat. Ja hi haurà temps, si tot va bé, de fer grandiloquències.
    Ara em sembla, sincerament, molt i molt prematur.

    Cordialment,
    Andreu

    ResponElimina
  17. No sé si és poesia, però el que reclames és més que comprensible. I compartible. A mi em sembla que no és pot fer segons què i quedar impune. Als polítics s'els ha de poder exigir responsabilitats reals, siguin econòmiques o patriòtiques.

    ResponElimina
  18. Veure en Puigcercos parlant d'espanya com els enemics culturals i economics dels catalans i que els desenmascara a Europa realment es:

    1.UN INSULT A L'INTEL.LIGENCIA DELS CATALANS. AMB QUI GOVERNES TU ? QUE ET PENSES QUE LA GENT ES IDIOTA ?

    2.CINISME CANALLA.

    3.L'EVIDENCIA QUE LA NAU 'ESQUERRA' NAVEGA BUSCANT UN PORT PER ASSEGURAR-SE UNA CADIRA.

    Una llastima que un partit amb una historia tant digne acabi amb uns dirigents tant vulgars.

    ResponElimina
  19. Benvolgut, vols dir que no en fas un gra massa de tot plegat?
    Amb l'actual panorama de PSC, ICV, PP, CiU, vols dir que Esquerra és l'únic enemic a tombar? I amb el suport de qui vols tombar Esquerra? amb el de CiU?
    En Mas (màxim beneficiari d'una operació d'aquestes característiques) representa el veritable i inmaculat independentisme que defenses?

    David

    ResponElimina