divendres, 19 de desembre del 2008

Prou! Fem-nos respectar


Acabo d’arribar de Gràcia, de sopar i prendre unes copes amb uns amics. I el primer que he fet és anar a una de les capses pendents d’obrir de la mudança. L’he obert i he recuperat la navalla automàtica i l’esprai de defensa personal.

Tots dos estan com el primer dia, és a dir, per estrenar. Gràcies a Déu, i espero que segueixin així per molts anys. Fins ara sempre que he tingut algun “problema” l’he pogut despatxar amb un parell de mastegots. Però a hores d’ara ja no estic segur que això en sigui prou, o que només amb això pugui ensortir-me’n.

Explico tot això perquè en el trajecte de metro Joanic-Poble9 he vist que cal que tots els ciutadans normals, honrats, ens convertim en agents que procurem per la nostra pròpia llibertat i convivència. Com a persona de dret ja sé que no ens podem prendre en cap cas la justícia pel nostre compte. Però em pregunto… fins on hem d’aguantar sense que es faci justícia? Fins on hem de deixar que ens trepitgin?

Només entrar al metro Joanic un parell de detritus s’han colat darrere meu aprofitant que jo havia pagat. Collons, no m’havia passat mai. Haig de reconèixer l’habilitat dels dos detritus. I haig de reconèixer que en adonar-me’n no he fet res al respecte. Eren una parella de detritus, evidentment parlant en espanyol. Si me n’arribo a adonar és obvi que hagués impedit que s’haguessin colat darrere meu, però anava encantat. No em tornarà a passar. I reconec que he estat feble i no he tingut ganes de fotre’ls fora, que és el que hauria d’haver fet. Però tampoc no hi havia ningú per fer-ho per mi.

Un cop dins el vagó del metro resulta que tot plegat s’ha transformat en un botellon, sense llei ni ordre. Jo m’he assegut, i cap dels energúmens del botellon s’ha apropat a mi. Ja els hi ha estat bé. Més endavant ha pujat més gent. I un grupet ha començat a liar un peta. No estaven prop meu. I quan l’han encès tampoc. Ni tan sols m’ha arribat el seu fum. Però el cert és que han començat a fumar-se el peta al metro. Alguns passatgers han canviat, messells, de lloc.

Jo m’ho mirava. En el fons pensava, tinc sort, perquè si s’arriben a situar més a prop meu jo no m’hagués mogut, i els hagués fet apagar el peta. Són els tres personatges de la foto, que els hi he fet sense amagar-me’n. I és clar… si hom defensa els seus drets davant els energúmens… on està el límit?

Tot això m’ha vingut al cap, barrejat, amb el que ha passat aquestes setmanes amb aquests estudiants-delinqüents que han protagonitzat violentes ocupacions de facultats i universitats arreu de Catalunya. Tinc un amic professor de la UAB que m’ha explicat les seves peripècies per poder continuar donant classe als seus alumnes davant la barbàrie dels “okupants”. M’ha explicat, entre d’altres coses, com finalment els “okupants” li van posar un seguiment per saber a quines aules feia docència i rebentar les classes.

Tot plegat, ho he comentat aquests dies amb companys de la Facultat, i hem arribat a la conclusió que ens haguéssim divertit molt si cap d’aquests delinqüents-estudiants que okupaven les facultats, hagués entrat a una de les nostres aules a intentar sabotejar les nostres classes. Tots hem estat d’acord que la mà d’hòsties que s’haguessin emportat hagués estat memorable.

I és que de vegades a hom no li queda cap altre remei que fer respectar els seus drets, perquè està clar que ningú intervindrà per defensar-los si no ho fem nosaltres.

Tal com avui al metro. Perquè no estaven prou aprop meu per molestar-me, els que fumaven petes… però si ho haguessin estat… evidentment ja hagués estat liada, perquè la meva manera de ser impedeix que em deixi trepitjar sense fer res. També reconec que he estat feble i, en no sentir-me directament afectat, no he fet res.

He pensat que davant tots aquests bandarres dels estudiants okupes hagués estat molt bé, m’hagués agradat molt, estar en la meva època de la Universitat. Ah! Llavors no ens passava això. Me’n recordo perfectament quan la xusma assembleària, anarkista i komunista de les facultats del campus sud de la UB venien a intentar propagar les seves vagues infectes cap a la nostra Facultat de Dret. En teníem prou de plantar-nos uns quants davant la Facultat, quan ens avisaven que pujaven, que volien creuar la Diagonal, i llavors els feiem córrer una estona, je je je. De manera que a la nostra Facultat, els legítims representants dels estudiants imposàvem l’ordre fós com fós.

Bé, en definitiva el que volia dir amb aquest post és que hi ha un límit que ens correspon als ciutadans que no sigui trepitjat. Si no ho impedim nosaltres no ho farà ningú. I menys metre al capdavant de la nostra policia hi hagi personatges com en Saura i en Boada. I sí, efectivament, aconseguir que no ens trepitgin de vegades requereix imposar-se, imposar l’ordre sobre la barbàrie.

Per això aquesta nit he anat a recuperar els instruments que, en un moment donat, poden ajudar-me a que no em trepitgin. Sempre en la confiança de no haver-los de fer servir i que els meus 90 kilos i bons punys siguin suficient.
D'alguna manera es tracta de fer el mateix individualment i col·lectivament. Els espanyols no se'ns pixarien a sobre, no ens llencerien el fum a la cara si els hi plantéssim cara. D'això es tracta. En el fons, de l'únic que es tracta és d'això, de plantar cara i defensar els nostres drets.

6 comentaris:

  1. No crec que la dialèctica dels punys i les pistoles sigui el millor camí. I t'ho dic com a seguidor i moltes vegades admirador del teu blog.

    ResponElimina
  2. Aquests son els que ens defensarán a Madrid i evitarán que ens trepitxin com a poble:

    Carme Chacón, Meritxell Batet, Meritxell Cabezón, Joan Canongia, Montserrat Colldefons, Joan Carles Corcuera, Esperança Esteve, Daniel Fernández, Isabel López, Manuel Mas, Sixte Moral, José Vicente Muñoz, Lourdes Muñoz, Jordi Pedret, M Dolors Puig, Roman Ruiz, Juli Fernández, Montserrat Palma, Àlex Sáez, Teresa Cunillera, Fèlix Larrosa, Anton Ferré, M Lluïsa Lizarraga, Joan Ruiz i Francesc Vallès.

    ResponElimina
  3. La violència genera més violència.
    Conec estudiants que han okupat el rectorat de la UB i són ben pacífics i dialogadors. Ells intenten fer el mateix que tu, no deixar que els trepitgin, que els imposin un pla d'estudis unilateralment, sense demanar-los l'opinió.
    A la meva època d'estudiant, fer vaga significava fer festa. A la facultat de dret i a la de comunicació. Passerells, segur.
    Mà de ferro: genera corderets que s'empassen tot el que els diuen. Et recomano (re)llegir 1984.
    Jo no peso 90 kilos ni tinc punys de ferro. Ni m'he vist mai en la tessitura d'haver d'apretar a córrer, tot i que, per sort, estic en forma.
    Barcelona no és Nairobi, no exagerem. Si en lloc de tanta màquina hi hagués més control humà, no passarien les coses que expliques i que jo també he viscut. I reconec que sóc més xai que llop, quan passen aquestes coses. De vegades, només de vegades, és millor no respondre a les provocacions.
    I mentre no apallissin a ningú, si volen matar-se les neurones, ja són prou grans.

    ResponElimina
  4. Salvador, hi ha una metàfora en tot plegat, sobretot perquè les pistoles meves només són de bales dialèctiques.

    En la història que explico crec que és un exemple dels temps que ens toquen viure i de la col·lisió de drets individuals, i com vivim envoltats d'un personal que s'aprofita de la nostra condició de xais, que diu l'anònim.

    Anònim... ens agradin o no hi ha unes regles sobre les que es fonamenta la nostra convivència. A mi això d'anar a 80 quan l'autopista és buida em dona pel cul, però ho respecto. A mi l'encariment de les tarifes dels transports, també em sembla abusiu, però ho respecto, i en tot cas lluito per canviar-ho.

    Els estudiants han tingut, i en tinc proves més que suficients, oportunitat de participar en el procés Bolonya i en els nous plans d'estudi. En canvi han optat per la coacció, impedint les classes. A això em refereixo.

    I, tot plegat, què voleu que us digui... uns quants mastegots, rebuts i donats, són part de la nostra formació. A mi m'han trencat el nas d'un cop de puny, eren tres contra un -jo-. Però també em sé defensar i evito sentir-me xai, evito el paper. Ni individual ni col·lectiu.

    En fi, com deia al principi, tot plegat hi ha una metàfora, companys.

    ResponElimina
  5. Què metàfores i què punyetes., s'ha de recuperar la parabellum, s'ha de recuperar la baralla, hem de retornar a la bella època del mono quan les coses es solucionaven a cops de puny., tanta dialèctica i tanta història i així els hi va als independentites, que estan representats per aquest mosquit acollonit de nom Tardà que després corre a demanar excuses a Bono., ploraners dels colons!!! Insisteixo s'ha de recuperar el cop de puny com a forma digníssima de diàleg..saludus company i si algun dia em colo al metro no em diguis res que ens les tindrem..!!! es broma crack!!!! saludus

    ResponElimina
  6. Ets molt bo, Noctas!

    Com diuen al meu poble, xalo molt amb el teu bloc i els teus comentaris. Malgrat la distància. Però xalo molt.

    Gràcies!

    ResponElimina