divendres, 9 d’octubre del 2009

Inglourious bastards


Què és la política? No ho sé.

Per què fem política? No ho sé.

Què és el que sento? Amor. Molt d’amor. Amor pel meu país. Patriotisme, en diuen. Amor a la llibertat. Independentista. Sí, això és el que sóc, independentista. No, encara millor, patriota. Sóc patriota abans que independentista.

Fica’t ara a fer política. Contribuïré en el que pugui. La meva sang bull, les meves venes bateguen i glopegen sang al cor i des del cor. T’encomanen una missió. La fas. Militar és fer allò que pots fer en benefici del projecte. T’envien mails, et truquen, et troben. Tota l’organització envaeix la teva vida i no trobes el moment de respondre adequadament. Però respons. Ets atent. Prestes servei. Indueixes accions.

Però hi ha una veueta dintre teu que et reclama.

És una veueta que té el so de la maquineta que faig servir per a rapar-me. És una veueta que té el mateix so que l’agulla que defineix els meus tatuatges.

Sóc un filldeputa. No sóc un polític. Em costa molt fer de polític. Disfruto essent l’antipolític. M’agrada tant la llibertat que no consenteixo corsés. I prefereixo ser un bocamoll que un castrat. M’estimo molt més ser sang que suero.

He arribat aquí perquè m’estimo molt el meu país i el vull servir des d’on sigui i com sigui. I aquí, en aquest punt, somio.

No sóc una bona persona. No tinc bons pensaments. No tinc paraules d’amor. No sóc generós. Ningú em pot considerar un referent. Sóc l’antipolític.

Som, tanmateix, molts, els que hem arribat a aquest punt extrem. Em situo a l’extrem. Fora de tota mida. Hem aguantat molt. Aguantar dos tripartits ens ha situat en una posició extrema. Hem renegat de tot. Hem entés que el país s’ensorrava davant els nostres ulls. Hem vist la conversió en règim, en una màfia totpoderosa i implacable, del tripartit.

Més tard o més d’hora, tots els que militem en aquest antitripartidisme extrem hem sabut que era la mort del nostre país. Hem sabut i hem estat conscients que aquest règim era la mort, la fosca, la màfia, la por, sucumbir.

I hem esdevingut militants autònoms, dotats d’un cert nihilisme patriòtic, autèntiques cèl·lules insurgents, que hem combatut el tripartit en qualsevol de les seves manifestacions.

El tripartit ha estat i és la més greu agressió contra la nostra ànima nacional. Ens han volgut submergir en una letàrgia letal de pluja fina, de dretes i esquerres, d’eixos socials… mentre el país es consumia, despareixia entre les nostres mans, es defeia.

Molts dels resistents al tripartit hem esdevingut agents polítics. Molts ens hem vist empesos a fer política. Molts estem fent política. Molts estem deixant hores i hores en construir un projecte polític que acabi amb tot això.

Però quan arribo a casa. Quan sóc entre els meus camarades. Quan la camaraderia flueix com un riu de patriotisme… l’últim que vull és ser un polític. L’últim que vull és fer política.

M’agradaria poder ser amb llibertat el filldeputa que sóc. M’agradaria escampar la venjança per tot el que en aquests anys de tripartit hem hagut de patir. M’agradaria poder ser, amb total llibertat, sense pors, sense quimeres, aquest malparit assedegat de venjança. M’agradaria fer pagar tots els traïdors la seva traïció. M’agradaria fer-los llepar el terra, humiliar-los.

Per a la gent com jo no hi ha glòria, ni tan sols càrrecs, ni parlaments, ni res. Som uns autèntics pàries, som gent de qui fins i tot els teus acaben renegant, per malparits. Tal vegada ens insultin, els altres, i això sigui el major afalac.

Però m’és igual. Tot se m’enfot. Excepte alliberar el meu país d’aquest jou del tripartit i d’Espanya, que és el mateix.

Ens insultaran, serem proscrits, no ens reconeixeran, ens negaran… però no ens espanta. I fins i tot ens agrada sentir-nos així, proscrits i tan lluny de tot, tant de tornada de tot, mentre carreguem les gerres de cervesa i fem cruixir les dents i les vèrtebres amb els brindis, i aquesta estranya mirada sense por que ens uneix. I ens diran de tot, i serà a major glòria.

Visca la terra, mori el mal govern!



11 comentaris:

  1. Si penseu en clau de país, RCat només pot fer una cosa: anar molt bé. L'enhorabona per la part que t'ha tocat, per més que no siguis home de càrrecs.

    ResponElimina
  2. Qué és la politica?

    Hi ha una vella definició que diu que la politica és l'art de lo possible.

    És clar que, después, van uns i diuen: "sigues realista, demana lo impossible"...i ja la tenim liada, perqué aquests, també diuen que "sota les llambordes hi ha una platja!"...i una vegada tretes les llambordes, aquells que deian que hi havia una platja, han construït una autopista per anar més depressa amb el seu Audi...pagar pels contribuents.

    I alguns, que som "au dessus de la melé", estorats, ens ho mirem, a veure en qué queda tot plegat. Més que res perqué amb els anys, de "melés" n'hem vistes tantes que ens hem tornat escèptics.

    ResponElimina
  3. Si senyor segueix així, que sàpigues que les teves lletres m'han servit per no acabar ofegada amb tanta merda que m'envolta.
    Quan arribi el dia D et faré una abrçada, i segur que no m'aquivocaré de persona.

    Visca la Terra!

    ResponElimina
  4. Buff, company...."gallina de piel"......

    "Sóc un filldeputa. No sóc un polític. Em costa molt fer de polític. Disfruto essent l’antipolític. M’agrada tant la llibertat que no consenteixo corsés. I prefereixo ser un bocamoll que un castrat. M’estimo molt més ser sang que suero."....espectacular
    Salut i Pàtria!

    ResponElimina
  5. És preciós! Ets un poeta! M'hi he sentit molt identificat!

    ResponElimina
  6. Foc nou buscavem, i a fé de Déu que en tindrem!
    Salut i independència,
    Cesc.

    ResponElimina
  7. There's no way back....


    Akor

    ResponElimina
  8. Totalment d' acord amb l'Akor.

    I afegire que un dels valors de RCat i d' en Carretero, és no ser polític. Estem farts de Polítics, Elies, ara és el moment de Foc Nou, de trencar els esquemes i d' alliberar a la gent de les sectes (PArtits Polítics actuals).
    El missatge arriba, no ho dubtis i tu n' ets un dels vigilants de que no és torci.

    Avanti doncs!!!!

    El nano

    ResponElimina
  9. ostis ostis ostis (i no poso ostia que sino la xiqueta em renya)..t'has passat en abusar de la sensibilitat de la gent,m'ha tocat la fibra!! segueix sent igual de fill de puta, sino els altres fills de puta no ens quedarà a ningú!!! guanyarem!!!

    ResponElimina
  10. "Aguantar dos tripartits...", això no ho entenc, sembla com si amb el pujolisme tot fos fantàstic

    ResponElimina